Nej Tack Skräck

Jag har ju hyrt filmen "Flickan som lekte med elden". Jag har dock inte sett den än. Min man ville också se den. Men han är ju aldrig hemma. Till saken hör att jag inte vågar se den ensam heller. Jag är så jäkla skraj när det blir lite hemskt i filmer. Skräckfilmer är bara att glömma för mig. Jag kunde inte ens se "Arkiv X" på den tiden det begav sig.

Jag sitter alltid med en kudde för ögonen vid minsta lilla antydan på hemskheter. På bio blundar jag helt sonika och tänker på jobbet eller något annat neutralt. Det är inte alls skoj. Jag mår riktigt dåligt om jag sett något hemskt. Drömmer alltid mardrömmar och sover jättedåligt.

Ikväll försökte jag se filmen. Jag laddade mentalt och intalade mig att det var en film. Alltså fejk. Jag såg ungefär 30 sekunder innan jag insåg att, nej det här fixar jag inte alone. Kan min man inte se den med mig får jag nog lämna tillbaka den. Eller finns det någon annan vänlig själ som vill se den med mig? Helst på dagtid. Då det är ljust ute. Jag vet. Superlöjlig.  

Lisbeth Salander skulle skratta ihjäl sig.


Kommentarer
Postat av: Sabina

Jag skulle gärna sett den med dig. Fast jag är ju minst lika rädd som du. Men om vi sitter och kollar mitt på dagen, tätt tätt intill varandra, med ljudet av. Då kanske det funkar? Dessutom har jag redan sett den. Så jag kan tala om när det blir läskigt, så kan vi gå iväg och poppa popcorn=)

Puss på dig vännen!

2009-12-08 @ 21:32:54
Postat av: Hanna

Jag ställer gärna upp. Hör av dig om du behöver filmkompis :) Tomas vill inte se några svenska filmer.

2009-12-08 @ 22:53:31
Postat av: Anonym

Men vad söta ni är alltså. Sabina gulle dig, ljudet av är det bästa!



Dock måste jag lämna tillbaka den på torsdag. Så Hanna kan du typ imorn eller på torsdag? =)

2009-12-08 @ 22:55:32
Postat av: Hanna

Torsdag funkar för mig. Idag också, innan 19. Du har väl mitt nummer så hör av dig om du får tid :)

2009-12-09 @ 13:01:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0