Flickan Som Inte Ser

Det här är inte okey. Inte när jag ingått ett vad. Som går ut på att jag inte får äta godis. Inte alls. Inte ok. 

 
Bilden är tagen på Hemmakväll. Jag var där igår och skulle hyra filmen "Flickan som lekte med elden". Det var den enda filmen jag kunde tänka mig. Om den inte fanns skulle jag inte hyra någon alls. Jag och Emilian styrde stegen, eller ja han rullade väl, direkt mot nyheterna. Jag scannar snabbt av hyllan. Ser den inte. Vafan. Helvete. Skit liksom.

Men ser en man. En man med sin son som står och dividerar om barnfilmer. Mannen håller i en film. Mycket likt den jag vill ha. Jag känner pulsen slå. Har han tagit den sista? Måste man kanske be personalen att ta fram just den filmen? Måste man ha vip-kort? Lösenord? Jag bara måste ha den. Om jag så ska slå ner honom. Eller hålla hans son gisslan.

Jag: Du den där filmen du har i handen, vart har du fått tag i den? (Med extremt sur och vresig röst).
Mannen: Ser sig förvånat omkring. Menar du den här. Han håller upp den.
Jag: Ehh JA
Mannen: Eh...slår ut med armen. Där kanske.

Precis där vi står sträcker sig en hylla med säkert 200 exemplar av filmen. Hyllan går från golv till tak. Mannen och hans son kollar konstig på mig. Emilian skäms. Jag skyndar därifrån.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0