Ibland Får Jag Mina Idéer

Back to the smörgåstårta. Vet att man egentligen ska göra den och låta den stå till sig ett dygn typ. Men eftersom att jag är den otåligaste personen i typ hela världen.
 
Jag la ihop den, lät den stå i två timmar, innan jag dunkade på garneringen. Min man sa att den typ smakade som hans mammas. Och det måste vara bra betyg då han tycker att den är godast i hela världen.
 
Första lagret. Tonfiskröra. Andra lagret. Räk- och kräftstjärtsröra med röda korn och massa dill. Plus smet runtom innan den fick stå till sig i kylen.
 
Under uppbyggnad. Det blev inte riktigt som jag tänkt mig. Men hey min första ever!
 
 
 
Ja jag tycker ju inte om smörgåstårta men den här. Den var grym. Såklart!
 
 

Kommentarer
Postat av: Cissi

Fy fasen va gott!!!!!! =)

2013-02-03 @ 11:32:49
URL: http://pajje.eu/%7Ecissi/
Postat av: Charlotte

Ja det var rätt gott. Men nu har vi ätit så mkt att det sprutar smörgårdstårta ur öronen på oss ;)

2013-02-03 @ 17:11:11
Postat av: alo

oj oj recept tack!!! ;-)

2013-02-08 @ 16:17:21
Postat av: Charlotte

Jag kan ju säga som såhär, det va ingen rödlök i i alla fall =).

Första lagret: creme fraiche, majonäs, tonfisk, citronpeppar.

Andra lagret: creme fraiche, majonäs, röda korn, dill, räkor och kräftstjärtar, citronpeppar.

Sedan creme fraiche och majonäs i smet runtom, och garnering, som blev ganska ful. Där man man ju free stajla bäst man vill =)

Good Luck!

2013-02-09 @ 10:43:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0