Rockar Rester

Jag är inte jättebra på så särskilt många saker. Jag är ganska bra på mycket liksom. Men en sak som jag äger på är - att hitta på nya maträtter av rester och att ta tillvara på slattar i kylskåpet. Kind of skills to have va?!
 
Idag hittade jag två stekta karréskivor från i fredags. Dessa skivade jag och lade ovanpå ett lager av broccoli i en smörad form. En skvätt grädde, lite creme fraiche och philiadelphiaost tillsammans med sky från karrén, kalvfond och soya blev sås. Som jag lyxade till med ett par rejäla nävar riven ost.
 
Detta östes över broccoli och kött. På med mer riven ost. Pizzaost med cheddar från frysen. In i ugnen, typ 45 minuter, då jag väntade på min man, som aldrig kom. Hur som helst. Supergott. Två tummar upp från både mig och honom (som fick äta något avsvalnad gratäng).
 
 
Hm ja, matfotograf är nog inte ett framtida yrke för mig. Men det var riktigt oväntat gott. Eller kanske inte så himla oväntat egentligen. Då jag rockar rester fett.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0