MultitaskMorsa

Man vet att man lever då man efter en aphektisk dag. Finner sig själv sittande vid barnbordet hemma. Bebis (sitter i babysittern) matas med flaska med ena handen. 3-åring matas med köttbullar och potatis med den andra handen.  Det måste vara rättvist.

 Maten (bådas) har paniklagats under skrik och gnäll från bebis. Samt gnäll, kläng och bus från 3-åring. Jag är numera en mästare på att speedskala potatis och snabbkoka gräddsås. Kanske så att jag borde vara med i det där kockprogrammet som går ut på att göra saker snabbt.
 
Multitasking is dessutom my middle name. Då jag plockade ur och sedan i diskmaskinen under de här röda minutrarna som potatis kokades, köttbullar stektes och sås gjordes. Nu är i alla fall barnen mätta. Och jag totalt slut. Har landat i soffan. Choklad skulle vara nice, men jag orkar fan inte resa på mig.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0