Dagens Tips

Då kör vi ett dagens tips. Om du ska göra boeuf bourguignon på älg. Se då till att du har grytbitar av älg. När de påsar med kött, som jag tog upp i gårkväll,  (för att tinas), skulle brynas. Då var det ingen älg.Snopet. För. Där stod jag med en jäkla massa lövbiff i stället.
 
Jaha vad göra? Jag sket i att det var lövbiff och körde på ändå. Först kändes det sådär. Men efter typ 3½-timmes kokande - med kärlek, så blev det riktigt bra. Eller nej, det blev såklart tokbra. Såsen är to die for och man kan äta bara den, med sked, om man finge.
Jaaaa okey - jag åt tre sådana här portioner. Blomkålsmos till ( i brist på potatis som nog hade varit godare).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0