10 Märkliga Fakta Om Mig (16dårå)

Tio saker ni inte visste om mig. Eller så vet ni dem. Om inte annat så vet ni nu. Hur intressant vet jag inte, ganska ointressant I guess. Men. Nu kör vi.
 
1 - Jag dricker aldrig ur glas och koppar. Det finns alltid lite te/vatten kvar i alla. Min man stör ihjäl sig. För det står halvfulla glas och muggar lite överrallt i vårt hem.
 
2 - Jag läser mina böcker om och om igen. Vänninan av D.Rudberg har jag nog läst över 100 gånger, utan att överdriva.
 
3 - Jag ser fram emot att laga mat, varje dag. Och älskar att handla på Ica. Vill helst gå där själv och strosa länge.
 
4 - Jag hatar att vara den som "tar hand om allting" typ plocka in/hänga upp blöta kläder, tvätta bort fläckar, plockar upp gammalt fika ur Emilians ryggsäck, plocka undan vattenfärger och kladd. Det var sådant som jag alltid lämnade till mamma. Och nu är jag själv mamma och det faller på min lott. Blä!
 
5 - Helst av allt skulle jag vilja jobba som författare. Sitta och skriva hemma och styra över mig egen tid.
 
6 - Jag är rätt lat som person och vill att allting ska vara så bekvämt som möjligt (inga news direkt).
 
7 - Jag hatar filmjölk och vill helst inte att vi ska ha det i kylskåpet ens. Ryser av tanken på lukten och konsistensen. Min familj får mackor till frukost.
 
8 - Jag stör ihjäl mig på folk som har en mängd olika bestick i sina lådor. Får panik om jag ska duka hos dem och inget passar ihop. Tänker på det varje gång jag tömmer vår diskmaskin. Älskar våra bestick, de är av samma sort allihop.
 
9 - Jag avundas min man, som är sjukt ambitiös med vad han än tar sig för. Jag själv är mest haffsig och otålig och gör allting halvbra.
 
10 - Jag älskar mitt förortshemmamammaliv och skulle inte för allt i världen byta bort det mot singelistantjoochtjimmliv.
 
11 - Jag tycker inte att det är jättekul att leka med min son och hans bilar. Eller jag tycker att det är skittråkigt egentligen.
 
12 - Jag tycker att mina barn är de sötaste som finns. På allvar så finns det (i min värld) inga sötare barn. Stört.
 
13 - Jag blir alltid så sjukt nöjd med mina egna bedrifter. Även om jag gör något kasst så intalar jag mig att det var ganska bra ändå.
 
14 - Rosa är den finaste färgen jag vet. (Är jag 9 år eller?)
 
15 - Jag hatar alla fönsterkuvert som kommer på posten. De är vidriga och helst av allt skulle jag vilja skita i att öppna dem.
 
16 - Jag blev ordentligt skrämd av min pappa när jag var liten och tror på allvar att det är orsaken till att jag inte kan se på skräckfilm eller läsa deckare.
 
Hm det blev visst 16 saker av bara farten. Så kan det gå.

Kommentarer
Postat av: alo

Hahahahahahahahaha ja du är typ 9 som gillar bajsrosa ;)

2012-09-27 @ 17:26:10
Postat av: Ica

Nummer 4 är så klockren, för ja, jag tycker det är lite gött att det nu faller på din lott eftersom du typ upp till 16-årsåldern lämnade sånt till din mamma... om inte ännu senare ;)

2012-09-27 @ 19:44:18
URL: http://ica82.blogspot.com
Postat av: Charlotte

Alo - I know men rosa är så jävla fint, can´t help it!

2012-09-27 @ 20:52:30
Postat av: Charlotte

Ica - jag försöker fortfarande lämna över saker till henne så ofta det finns möjlighet.

Men här hemma i vardagen måste jag ju, senast idag efter att vi hade bakat, då kunde Emilian glida iväg lite snyggt (även om han ville diska) medans jag fick styra upp och plocka undan - suck!

2012-09-27 @ 20:53:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0