Don´t Ask Me Then!

Angående det här. Imorse på min walk. Stannade en liten gul bil fullproppad med folk. Innan klockan 09 en lördagsmorgon liksom. Jag är helt inne i mitt powerwalkande och lyssnar på F&F som vanligt. Då vill jag inte bli avbruten med frågor om geografiska placeringar. Verkligen inte. 
 
Speciellt då jag aldrig orkar mekka fram Iphonen som jag har instoppad inanför alla kläder. För att pausa podcasten, alltså missar jag massa snack i lurarna. För att folk inte har vett att kolla upp vart de ska innan de far hemifrån, om de nu envisas med att inte ha någon gps. Suck.
 
Idag frågade de om vägen till idrottsplatsen, med en fotbollsplan. Vilken jag i stundens hetta såklart inte kommer ihåg någonting om. Till slut förklarar jag skitdåligt att de måste vända köra tillbaka  typ 1 km och sedan in bakom en återvinningsstation rätt  in i skogen.
 
Väldigt vag beskrivning I know. När de sedan, med lite frågande faces far iväg, kommer jag på. Att. Det finns två idrottsplatser med fotbollsplaner i Sandsbro. Och den andra ligger nedanför den gatan jag går på. Men jag skickade iväg dem far far away. Jaha - men sluta med att fråga mig då för i helvete!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0