Alternativ 2

Återigen sovmorgon för familjen. Babyn väckte mamman lite över åtta. De andra grisarna sov som stockar. Fick alltså återigen skjutsa min son till förskolan med kuddstreck och högklackat.  Jag som hade det, han hade vinterjacka och regnbrallor. + Ryggsäck med matsäck till utflykten, som jag minsann kom ihåg att packa. Tyvärr hade vi ingen frukt så han fick en morot. Men det måste väl vara okey.
 
Väl hemma fanns det inget varmvatten, lika med ingen dusch. Frukost till babyn, som börjar bli trött igen. Gosegrisen. Vad göra?!
 
Alternativ 1 - äta frukost och gå och lägga sig igen med babyn. Kanske få två timmars ljuvlig sömn. Hur mysigt som helst.
 
Alternativ 2 - dra på sig träningskläder och ge sig ut på en PW (och hoppas att varmvattnet kommer tillbaka under tiden) trots duggregn och kyla.
 
Undrens tid är icke förbi, då jag valde alternativ 2. Sjuk nöjd såhär efteråt. Tyvärr inget varmvatten tillbaka så nu sitter jag här, lite frusen med ingrodd svett (fräscht liksom) och funderar på hur jag ska ta mig vidare denna dag. But still sjukt nöjd.
 
Höstig bild från min walk.
 
Och ungefär här började det att regna massor. Men jag höll ut och travade på, 6km till. Minsann. Lite mer än en F&F Podcast. Perfekt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0