Tillbaka Till Verkligheten - Eller Ny Verklighet!

Jag vet inte riktigt hur jag ska lösa det här. Vardagen. Idag började min man jobba. Då är det inte mer än rätt att han får sova på natten tycker jag. Alltså matade jag bebis 02.15, han somnade om direkt 02.30 - det gjorde inte jag. Tog över en timme. Blöjbyte 05.00 smärtfritt, vi somnade båda om direkt. Bebis vaknar sedan 07.00 och vill ha mat igen.
 
Jag är typ icke kontaktbar. Då vaknar även vild 3-åring. Pappan går upp och förser honom med välling, macka och bilibompa innan han åker till jobb. Jag matar bebis och försöker få honom att somna om. Det gör han. Ovanpå mig. Så alltså somna jag också om. Det gör inte vild 3-åring. Jag vaknar i chock 09.33 - av vild 3-åring. Som alltså varit uppe and alone i ett par timmar. En vild 3-åring hinner med en hel del uppe and alone på ett par timmar. Just saying.
 
Hur ska det här gå? Om jag inte får sova blir jag knäpp. Och vild 3-åring kan inte vara uppe and alone varje morgon, då blir han knäpp. Hjälp anyone. Och då har vi liksom en supersnäll bebis som äter en gång per natt och möjligen ett blöjbyte. But still. I need my sleep. Hur gör folk? Och dagis börjar inte förrän om 21 dagar.
 
 
  
Här är vi 3 som ska klara vardagarna tillsammans. Me, vild 3-åring och baby.
 

Kommentarer
Postat av: Ica

Hihi, förlåt att jag fnissar, men att bara vara uppe två ggr och ändå inte överleva dagen finns nog tyvärr inte som småbarnsmor. Det du får göra är nog att gå och lägga dig lite tidigare när kottarna somnar och sova om de tar igen sig nån gång under dagen. Man klarar det man måste (säger jag som bara några dygn haft tre kottar, but still;))

2012-07-30 @ 18:16:04
URL: http://ica82.blogspot.com
Postat av: Charlotte

Men hallå - jag GÅR och lägger mig direkt när de somnat, typ mellan 20-21.

Och självklart skulle jag kunna sova på dagen när bebis sover - MEN vild 3-åring sover INTE på dagen alls. Och gör han det är han vaken halva natten.

Alltså jobbiga 20 dagar innan dagis drar igång. Som tur väl är kommer mormor och tar med sig den vilde på äventyr ett par dagar. =)

2012-08-01 @ 09:47:18
Postat av: Ica

Hihihi, okej. Jag finner det fnissande ändå. Jag var uppe fem ggr inatt med kotte... Och jag har ju inte ens sådana. Hur blev det så??

2012-08-01 @ 17:23:20
URL: http://ica82.blogspot.com
Postat av: Charlotte

Det är bra att du övar dig, kanske det jag borde gjort innan jag skaffade mig två =)

2012-08-01 @ 19:31:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0