Dagen Från Hell

Igår. Hade jag nog den pissigaste dagen ever. Allt var skit. På jobbet var det tusenmiljonertrillioner saker att göra. Bland annat att flytta tunga ekbod och bänkar. Dra antikt bord på matta. Bygga om inredning. Hänga om. Sortera ut. Plocka upp. Göra fönster och dockor. Med mycket mycket mera.

Det var galet. Och jag var alone. Hela dagen. Slet som en tok. Till slut fick jag näsblod. Och. Tyckte så hemskt synd om mig själv. Att jag började gråta. Som sjutton. Inte bra. Det vet alla som någonsin burit make up. Och som arbetar i butik. Svettig. Med skoskav. Usmetad make. Och diverse andra krämpor släpade jag mig ändå igenom dagen.

Trots alla hemskheter. Var jag ganska nöjd med mitt resultat. Och med min to do list - som jag lämnade åt Vickan. Väl hemma blev det något bättre. Då min man stod och friterade (!!). Japp ni läste rätt. Friterade i olja. Potatisgrejer. Smakade urgott. Och allt var nice.

Tills. Allt kom upp igen. Vet inte om jag meddelat detta. Men det mesta. Kommer upp igen. Nästan varje dag. Urjobbigt. Gaaaahhh. Dagen från helvetet. Men nu. Kan det bara bli bättre va?!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0