Baby För Utlåning

Tokförkyld baby uthyres omgående. Eller jag menar utlånas, helt gratis, mot betalning, från mig. Det är nämligen stört omöjlig att få honom att sova - hence gnälligt och kinkigt hela tiden. Näsan är igentäppt och nappen kan således inte användas. 
 
Alltså försökte jag lägga honom från klockan 19 igår kväll. Det gick inte. Klockan 20, gick det inte heller. Klockan 21 somnade han. För att vakna en halvtimme senare, superledsen. Satt med honom i soffan och vyssade. Han somnade till slut vid 22.30. Då somnade jag också, för att vakna vid 23. Och så höll det på. Hela natten. Hela jävla natten. Vaknade han, en gång i timmen och var ledsen.
 
Ville inte att han skulle skrika alltför mycket och väcka den store. Som ändå vaknade 05 och skulle snicksnacka lite, ja det var ju populärt. Vid 06 tyckte sedan babyn att vi skulle gå upp. Så det var inte mycket annat att göra. Om jag är trött? Så in i helvete. Hällde just tvättmedel där sköljmedlet ska vara och satte in mjölken i micron i stället för i kylskåpet.
 
 
Här är vi. Det är ganska mörkt och suddigt. Det är för att det är mitt i natten. Det kanske ser lite mysigt ut. Det är det inte.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0