Allt Är Förberett

Idag ska jag iväg vid 13. Det innebär att min man får komma hem till kidsen. Och sedan jobba hemifrån i eftermiddag.  Och snäll som jag är. Har jag gjort allt jag kan för att underlätta för honom. Alltså stod jag at 09 i morse och gjorde kycklinggratäng för fulla muggar.
 
Det är riktiga hemmafrutakter det. Hemska bilder tyvärr. Men, den första, före ugnen. Förvälld broccoli i botten. Sedan stekte jag kycklingfilé i skivor. Kryddade massa med timjan och örtagårdskrydda (min favorit). På med grädde och cremé fraiche. I med 3/4 av en färskostsburk (vitlök/örter) + salt och peppar.
 
Kokakoka. Öste detta sedan över broccolin, på med riven ost, in i ugnen. Hur det smakar vet jag inte. Men gott antagligen. Jag är ju som sagt en fena på matlagning.
 
 
Varsågoda killar.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0