Onsdagmorgon Och Mysbaby

Idag har det varit så jäkla underbart att vara hemma med kid(s). Började i och för sig dagen i panik då jag chockvaknar 07.50 och ingen annan i huset är vaken. Kastar mig upp och in till Emilian, där ligger han och pappan och sover som två grisar. Försöker att få liv i dem. Går sådär. Ut i köket fixar välling, då vaknar i alla fall Emilian och pressar fram ett sömnigt tack. Fixar mig (slänger på keps och träningskläder) då jag har planerat PW med Mia i samband med dagislämning 08.30. Väcker babyn och svidar om honom.
 
Klär Emilian och placerar honom framför Bolibompa. Trixar med vagn, paraply och diverse attiraljer till babyn. Baby klar och i vagn. Emilian beordras att borsta tänder och hjälper honom sedan i regnkläder och skor. På med jackor och mössa (!). Kastar oss ut. Då - "Mamma jag är bajsnödig". Jaha in med Emilian igen, av med allting och upp på toaletten.
 
Pappan? Ja han har masat sig upp ur sängen at last och står nu i duschen. Det är tur att han har flex alltså. Mia fick vänta pyttelite och vi lämnade någon minut sent på dagis. Men ändå ganska nöjd. Det blev PW i skogen och vi kom hem lagom till dagens första regnskur. Babyn sov ytterligare tre kvart så jag hann duscha och käka frulle. Sedan låg jag, resten av förmiddagen, i soffan och kollade på film. Samt myste med min mysbaby. Som är det mysigaste och gosigaste som finns.
 
Här kommer ett av tusen töntfilmklipp som jag dagligen spelar in och skickar till Pappan at work. Och japp, man pratar så här till sin baby. Det är sant. Och jaaaa - babyn heter Adrian jag vet!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0