Bråttommorgon

Det är inte ofta vi som småbarnsfamilj försover oss. Mannen förvisso. Men aldrig mamman. Och aldrig aldrig den lille. I morse hade visst inget larm gått igång. Den lille väckte oss 08.30. Trots att han somnade 19.45 i går kväll.

Upp fort som tusan. Främst då den lille ska vara på dagis 09.00, kanske inte superviktigt att hålla den tiden. Men mamman skulle vara hos ögondoktorn 09.30. Plus lämna mannen innan. Han insåg dock att detta inte skulle funka och bestämde sig för att jobba hemifrån på förmiddagen.


Skrapa rutorna ingick definitivt inte i planen. Den lille anlände till dagis 09.10. Med en ostmacka i näven. Dock vill jag poängtera. Att jag inte är en "sådan förälder" som brukar ge barnet maten i flygande fläng.

Hur som. Jag hann i tid till ögonläkaren. Som konstaterade att det inte är något fel i själva ögat. Utan en infektion i vävnaden i ögonlocket. Typ. (Hur fan får man något sådant liksom.) Dessutom hade han en elev med sig så jag fick all genomgång dubbelt förklarad. Fortsatt penicillinkur. Som verkar fungera.

image description
Den lille just nu. Tar igen sig på mattan. Det är ett hårt liv. Det där barnlivet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0