Orka



Här kommer en galet lång lista. Med galet många frågor. Helt osammanhängande. Egentligen skulle jag sortera ut den lilles kläder och tömma hans garderob. Men så blev det såhär i stället. Have fun.

Det vita som syns i mitt hår är en hörlurssladd. Bara så ni vet. Bilden togs förra veckan. Då jag såg på film.


Vilken svordom använder du mest? Jävla. Fan.
Äger du en iPod? Nej.
Vilken tid är din väckarklocka inställd på? 07.00 men vaknar oftast innan den ringer. Antingen av min mans klocka 06.30 eller av den lille.
Hur många resväskor äger du? 1 tror jag.
Använder du flip-flops? Nej, hade ett par fina, men har slarvat bort dem.
Var köper du dina matvaror ifrån? Ica Kvantum Norremark – eller i alla fall Ica.
Skulle du hellre ta bilden än vara med på bilden? Både och. Det beror på tillfälle och dagsform.
Vilken var den senaste filmen du såg? Another Cinderella Story och Accepted. Båda urusla.
Du är ledig. Umgås du helst med en hel barnfamilj eller med en vän? Det spelar ingen roll. Det beror på aktivitet.
Om du vann på lotto, vad är det första du skulle köpa? En Mulberry handväska som jag har spanat på länge.
Har någon någonsin kallat dig lat? Haha. Ja. A lot.
Tar du någonsin medicin för att hjälpa dig somna snabbare? Nej, men jag tog några slags åksjukepiller i Kina. Dem somnade jag som en klubbad säl av.
Vilken CD ligger i din CD-spelare just nu? Vi har kombinerad dvd/cd så Bamse- eller MussePigg-film.
Vilken är världens bästa artist/grupp just nu? Ingen aning. Men Coldplay är alltid bra och Beyonce hörde jag sist.
Har någon berättat en hemlighet för dig den här veckan och i så fall VAD? Nä det tror jag inte.
När var senast någon stötte på dig? Ingen aning. Är inte så lättstött nuförtiden.
Vad åt du till middag senast? Köttbullar. Blomkålsmos och kebabsås. Riktigt gott.  
Använder du huvtröjor? Japp. Köpte en ny knallrosa för inte så längesedan.
Kan du vissla? Ja
Vem var den senaste som ringde dig? Ronnie.
Vilken är din favoritåkattration på ett nöjesfält? Gillar inte karuseller längre. Men åkte slänggugor med min man i somras.
Tror du folk pratar bakom ryggen om dig? Såklart. Hoppas positiva saker dock.
Vilket riktnummer befinner du dig i? 0470
Tittade du på tecknat när du var liten? Ja, Disneydags varje fredag typ. .
Hur stort är ditt närmaste köpcentrum? Linnegallerian. Ganska litet.
Hur många syskon har du? Inga.
Är du blyg inför det motsatta könet? Nej.
Vilken film kan du alla replikerna till? Dirty Dancing. Cocktail. Pretty Woman.
Äger du några band t-shirts? Nej.
När flög du senast? Till London 2008. Gud måste resa mer.
Hur många stolar står kring ditt köksbord? 4 + en barnstol.
Läser du för skojs skull? Ja varför läser man annars skönlitteratur?
Pratar du några andra språk? Engelska och extremt lite tyska.
Diskar du din egen disk? På jobbet ja. Hemma nej, har diskmaskin.
Har du gråtit offentligt? Ja tusen gånger.
Har du en stationär dator eller en laptop? Laptop.
Försöker du alltid lära dig nya saker? Nej men ibland, när tillfälle ges.
Vill du just nu göra några tatueringar eller piercingar? Nej.
Tycker du att killen borde bjuda på första dejten? Jag vet inte, är kluven. Men ja kanske.
Kan du kasta macka? Nej inte särskilt bra i alla fall.
Har du någonsin varit på Jamaica? Nej.
Vad har du med dig in på bion? Popcorn. Godis. Dricka. Sällskap har aldrig gått alone
Har du dejtat någon av en annan religion? Nej, det tror jag inte.
Vad har du för väder? Regn som tusan.
Har du en blogg? Eh ja.
Vilket var ditt favoritämne på gymnasiet? Textproduktion kanske, hette det så?.
Gillar du att flyga? Sådär.
Vilket personlighetsdrag är ett måste hos en partner? Ärlig.
När sov du senast på golvet? Ingen aning. När den lille var bebis och jag somnade bredvid hans babygym kanske.
Vilken är din favoritdrink? Appletini om det görs på rätt sätt.
Gillar du din boende-situation? Ja som fan!
Vilken är din mammas hemstad? Klasentorp.
Din pappas hemstad? Hökön.
Hur många timmar måste du sova för att kunna fungera? Typ 8 eller mer.
Är dina dagar fullbokade och stressiga? Nej det vill jag inte påstå. Ibland stressigt med dagishämtning, oftast inte.
Vilken är din favoritfrukt? Gillar inte frukt. Men var tokig i vattenmelon när jag var gravid. 
Bryr du dig om antalet kalorier i det du köper? Nej med kolhydrater.
Hur gammal blir du nästa födelsedag? 30 för tusan!
Är du petig när det kommer till stavning och grammatik? Yes I am.
Tror du på liv på andra planeter? Nej, brukar inte fundera kring det.
Vem var den sista personen som gjorde dig arg? riktigt arg? Emilian – min son.
Tror du att Gud är man eller kvinna? Tror inte på gud alls. Har alltså ingen aning eller åsikt.
Vad var det senaste du åt? Lyxchoklad som jag fått av min man.
Kommer du bäst överens med personer av samma kön eller motsatta? Det är ingen skillnad.
Hur valde dina föräldrar ditt namn? Ingen aning. De ville kalla min Lotta. Men döpte mig till Charlotte. Makes no sense at all.
Gillar du senap? Ja, det är okey.
Vad säger du till dig själv när allt känns svårt? Att det är mest synd om min i hela världen och därför får jag äta choklad i massor. Eller shoppa något onödigt och dyrt.
Skulle du någonsin hoppa fallskärm? Nej tror inte det.
Vilken karaktär från en film påminner mest om dig själv? Usch vad svårt. You tell me.
Har du någonsin köpt något från eBay, vad var det senaste i så fall? Nej.
Tycker du om att krama folk? Bara min familj och mina vänner.
Skulle du säga att du är trendig? Nej nej nej.
Äger du en digitalkamera? Ja. Eller nej, den är spårlöst försvunnen.
Vilka kändisar har du blivit jämförd med? Ingen vad jag vet.
Stör det dig om någon säger att dom ska ringa men inte gör det? Nja det beror på vem, och varför.
Vilka böcker, om några har fått dig att gråta? Många. Alla relationsromaner. Twilight. Och typ allt jag läser. Är extremt lättbölad.
Tycker du att du är attraktiv? Ja såklart. Ibland mer och ibland mindre, ibland inte alls.
Vad är du allergisk mot? Inget..
Får du dåligt samvete efter du ätit kött? Nej det har aldrig hänt. Men för att jag har ätit för mycket kött eller mat över lag.
Om du var född av motsatt kön, vad hade du hetat? Säkert något vanligt som Johan eller Erik. Måste kolla upp det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0