Köttfärssåsförslag

Ett litet tips. Eller förslag. Om ni gör köttfärssås. Vilket jag vet att ni gör. Vi gör det. Minst en gång i veckan. Nästan. Hur som. I måndags gjorde jag storkok. 1,7kg färs. Det blev mycket köttfärssås vill jag lova. Tipset är.

När såsen kokat klart. Kör några varv med stavmixern i den. Det blir underbart "såsigt/krämigt". Och alla hemska tomatbitar från de krossade tomaterna (om man nu har i sådana) försvinner. Likaså alla lökbitar. Kvar finns bara massa goda smaker. Obs kör inte för mycket. Då blir det puré. Och det vill vi inte.

Obs igen. Se till så hela mixerdelen på stavmixern är långt ner i grytan under all sås. Annars har du köttfärssås i hela köket. Jag vet detta, av egen erfarenhet. Trust me.

Här är bild. Ganska oaptitlig men bättre än ingen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0