Sjukmat

Hemma igen. Skönt. Men oskönt sjuk än. Får massa piller. Som gör mig sömning. Sover mest. Och kliar mig. Mer allergiska reaktioner. Kli. Men bra att få vara hemma.

En annan anledning till att man verkligen vill hem från sjukhuset. Maten. Örk. Under all kritik. Första kvällen. Fick jag välja på (alltid två val) aprikoskräm (är det mat eller?) eller blodpudding. Hatar blodpudding. Valde ändock det, då jag hoppades att de slängt med någon potatisbulle. But no. As you can see.

Gourmet var det här! Det lilla jag fick i mig kom snart upp igen. Och det var allt annat än gourmet:igt. Sorry för mycket information.  

Lunchen dagen efter tog det sig. Någon slags biff och faktiskt smakrik sås. Dock väldigt skolmatsalskänsla.  


Kan konstatera att kvällsmålen var värst. Sparrissoppa eller risgrynsgröt. Örk på båda. Tog soppan för att komma åt mackan. Som var det enda jag åt.


Innan hemfärd hann jag få ett mål till. Kokt fisk. Ja vad säger man. Kokt fisk.


Är nu glad att vara hemma. Min man har serverat köttbullar (momors hemmagjorda) och snabbmakaroner. Gott så in i helvete. Det hade man aldrig kunnat tro.


Kommentarer
Postat av: Lyn

5 potatisar till kokt fisk?!? Mer än vad man får på Kök11. Skönt att du är hemma

2011-10-27 @ 21:16:47
Postat av: Ica

hihi, förlåt, men det är så underbart att det största fokuset när du legat inne o vart sjuk och allt är maten :)

2011-10-28 @ 11:19:43
URL: http://ica82.blogspot.com
Postat av: Charlotte

lyn - men så är väl kök 11 riktigt dåligt eller? noterade inte förrän nu att det faktiskt var hela 5 st. jag åt nog en halv.



ica - kanske det som visas i alla fall

2011-10-28 @ 22:38:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0