Herregud - Ett Inlägg Om Potatissallad

Jag hatar. Fullständigt hatar potatissallader. Ni vet sådana där vita kladdiga. Med purjolök och annat klägg i. Usch och tvi. Men. Jag älskar potatis i sig. Och vitlök. Och aioli. Så när den här burken landade i kyldiskarna blev till och med en potatissalladshatar som jag överraskad. Jättegod. Eller nej. Sjukt god.

Tyvärr finns den inte alltid. Eller i alla butiker. Tror att den kommer fram under sommarhalvåret. Och kanske bara på ICA. Jag köper den alltid då jag ser den. Men jag spanar efter den. Året om. Så snälla OM ni springer på den. Köp köp köp. Så att den inte försvinner ur sortimentet menar jag. Som ett litet bidrag.

Ungefär som när jag röstade ja för mimosasallad på lågstadiet. Då min bästis var sjuk den dagen. Hon älskar mimosasallad. Och ville ha den kvar. Då gav jag mimosan min röst. Fast jag fullständigt hatar mimosasallad. Förstår ni!!?


 
Sorry för liten bild. Ni får zooma.


Kommentarer
Postat av: Ica

Jag lovar! Det lär ju säkert vara nån lyxpotatissallad inte alls anpassad för min ekonomi, men eftersom du så ädelt röstade för mimosasalladen för min skull så ska jag göra det. Det är nåt jag minns än idag att du gjorde :D Och det värmer mitt hjärta... Skriver hon som är sjuk... igen... för ovanlighetens skull. Tur att man inte röstar om mat så ofta för då skulle jag aldrig få som jag ville =)

2011-05-20 @ 09:30:01
URL: http://ica82.blogspot.com
Postat av: Charlotte

nejdå tror inte att den är så fasligt dyr. dessutom är den jättegod och räcker länge.



och ja, jag blir också lite varm i hjärtat. tänk att det finaste jag kunde tänka mig den dagen, var att rösta ja för mimosan, åt dig. det är vänskap!



krya på dig nu!

2011-05-20 @ 22:01:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0