Good Morning Freak

Såklart hade vi totalt glömt bort att det idag, någon gång mellan 07.00-09.00, skulle komma någon slags el-nisse och byta någon slags vattenmätare.

Klockan är innan åtta. Mannen på toa. Den lille framför Bompa. Mamman dunderförkyld i sängen. Och för att toppa ytterligare. Iförd randiga långkallingar och randig (ej matchande) långärmad tröja (feberfrossade som en tok inatt. Tre duntäcken, en sjal och denna mundering trots).

Självklart ropar mannen att jag ska öppna då det ringer på dörren. Jag vinglar upp. Lätt yr. Öppna och där står en hurfrisk kille som vill komma in i tvättstugan och skruva på lite kranar. Jomenvisstserru. Han mixtrar runt och inser att det ej går att utföra det han ska. Och han flyr. Bokstavligt talat flyr ut igen.

Jag vänder mig om. Och ser mig i spegeln. H E R R E G U D

Håret ser ut som en höstack hopfäst mitt på huvudet. Långkallingarna är alldeles för stora (blame my man som har dem när han åker skidor). Tröjan helt urtvättad och sne. Ansiktet helt mosigt av allt snytaden. Ögonen som två små svullna gluggar. Jag är ett freak helt enkelt. Good morning freak.

Tog en bild. Men fick beskära bort det värsta. Ville ju inte skrämma er. Också.


Ärligt så fattar jag inte att jag ens lägger upp den här bilden. Men hela grejen var så sjuk. Sinnesjuk. Den stackars elkillen alltså.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0