CL-Match Mitt I Natten

Igår afton. Djupt ner i soffan. Satt jag och min man. Klockan närmade sig halv nio och jag hade tankar på tandborstning och sängen. Då frågar han om vi ska åka till Mattias och kolla på fotboll. ???!!

Eh va? Ska vi ta oss upp. Ur mysmundering? Ut? Och hem till någon? När det praktiskt taget är mitt i natten? Herregud. Jag var i chock. Men. Så resonerade vi moget. Vi är ju sällan barnlösa. Och kan således inte ofta åka i väg tillsammans kvällstid. Alltså hoppade vi i jeans. Körde förbi Preem och köpte chips. (Okey jag kanske följde med mest för snackset). Och slirade in en kvart efter avspark. Milan- Tottenham CL (är relativt säker på det).

Riktigt trevlig. Mattias och Thomas underhöll och det bjöds på mer chips (direkt ur påsen). Öl och whiskey till mannen. Och fotboll då såklart. När vi for hemåt (i natten på riktigt) kändes det bra att vi tagit tag i oss själva och faktiskt umgåtts med vänner.

Mattias och Thomas typ dog när jag tog fram kameran. Alltså för oss var det liksom ett event. Medan. För dem. En vanlig vardag.


Tians ungkarlslya. Very nice.


Kommentarer
Postat av: ica

Thomas... det var ett nytt namn på den karln ;)

2011-02-18 @ 11:21:16
URL: http://ica82.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0