Köttbullar Mos Broccoli Blodpudding Lingonsylt

Jag serverar mitt barn mat. Idag fick han en välkomponerad tallrik med köttbullar (mormors hemmagjorda), potatismos (jaa det var pulver) och kokt broccoli (mozarellagrainerad från gårdagen). Han slänger ett getöga på maten. Och. Brister ut i storgråt. Ehh what?

Vad göra. Ungen är ju hungrig. River fram ett paket blodpudding (don´t ask varför vi har det i kylen) och steker på några skivor. Kluttar över lingonsylt. Den lille. Likt en domare. Blickar ner på tallriken. Och. Ännu mer gråt. Men herregud. Jag liksom tvingar i honom en bit (jag vet inte pedagogiskt alls). Och ja, då plötsligt blir allting bra igen. Han mumsar glatt i sig fem sex skivor. Phu.

Men vilket projekt. Jäkla unge. Mamman helt slut. Ligga på soffan och slappa. Those days är förbi. För evigt. Orkade sedan inte styra upp middag till mannen. Eller till mig själv. Leverpastejmackor. Det är också gott.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0