Katten Ställer Till Det För Mamman

I natt typ 05.30. Emilian vrålar från sitt rum. Jag vaknar. Tror inte att det är sant. Vill dö. Masar mig upp. Halvsovandes. Lufsar in till honom. Han har visst somnat om. Vänder och går ut. DÅ sätter han sig såklart upp. "MAMMA" - hur pigg som helst.

Han vägrar latt ägga sig igen. Det enda är att ta upp honom. Bära in i vår säng tillsammans med täcket och Kaaatiii. Det är mörkt. Mitt i natten ju. Vi gosar ner oss. Då upptäcker han att det inte är Kaaatiii som jag fått med. Utan en jävla mus i samma material. Herregud hur kan han se skillnad i mörkret? Suck. Pust. Stånk. Får släpa mig upp igen. Kallt som sjutton. Och. Hämta den förbannade katten.

Men sedan sov vi till 08.00. Det var grymt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0