Super Today

Idag bara är jag. Supermamman. Big time. Upp 06.45. Morgonfix. Skickade iväg min son med matsäck i ryggan. Tog honom till dagis. For till jobbet jobbade. Jobbade bra dessutom. Fixade en mängd ärenden. For tillsammans med pappan och hämtade sonen (lyx). Mellanmålsfixade åt mina killar. Pysslade i trädgården (har typ aldrig hänt). Plockade äpplen. Vindruvor och björnbär. Fick sedan för mig. On top of allt det här. Att. Fiskgratäng. Det måste vi ha.

Rotade igenom kylen. Skrapade ihop följande. Pangasusfileér. Perfekt. Ner i en form. Gjorde vit sås med smör, mjöl, mjölk, grädde, citronsaft, dill och kryddor. Magisk god. Hade kunnat äta bara den. I med krabbpinnar (räkor hade varit bättre men vafan). Lite vitt vin (från boxen i kylen) över fisken. Salt och citronpeppar. På med såsen. In i ugn. 40 minuter. Under tiden. skala och koka potatis. Fixa haricots verts. Underhålla den lille. Spela angry birds på Ipaden. Duka. Ropa in mannen (som ja håller på med altanen, superduktig).

Alltså vilken fisk. Det vore synd att säga att den lille loved it. Han skrek "inte ha fiskgjatjäng" typ sju gånger. Åt sedan bara oliver och fisk. Men det är ju mat det också. Efter detta magnifika i matväg. Städa upp. In med allt i diskmaskinen. In med barnet i duschen. Under tiden. Dammsuga en smula. Plock, plock, plock. Ut med barnet. På med pyjamas. Läsa saga (sagor). Hoppas att barnet somnar inom snart framtid. Jag dog i soffan 20.00. Prick. Sedan dess har jag varit passiv som sjutton.

Jag stod i valet och kvalet med den här bilden. Den är ju inte så läcker egentligen. Glömde fota all mat på tallriken. Eller jag ville inte fota för jag hade så jäkla mycket på min. True. Kanske tar bort den i morgon. När jag inte är så trött. Over and out.


Kommentarer
Postat av: Ica

Du inser att det blir du som lagar mat när du är här va? ;) Jag vågar inte...

2011-09-01 @ 17:15:47
URL: http://ica82.blogspot.com
Postat av: Sabina

Så duktig du är! Du får lära mig allt=) Fiskgratängen ser superb ut!

2011-09-01 @ 20:23:10
Postat av: Charlotte

Ica - vågar inte? vad är du rädd för?



Sabina - I will - vad du nu menar med allt? =)

2011-09-02 @ 13:19:06
Postat av: Ica

För att laga mat till en mästerkock (jag lagar för övrigt aldrig mat :))

2011-09-02 @ 21:23:30
URL: http://ica82.blogspot.com
Postat av: Charlotte

Är verkligen ingen mästerkock! Och vad äter du då? Kräftor och rostade mackor? :)

2011-09-02 @ 21:27:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0