Ni Na Ni Nana

Dagens boktips. "Äldst, yngst eller mittemellan" - Elisabeth Schönbeck. Den bör läsas. Av alla som är äldstabarn. Mellanbarn. Yngstabarn. Eller ensambarn. Samt alla som är föräldrar.



Lärorik vet jag inte. Men den skapar eftertanke, diskussion och en smula irritation (galet mycket egentligen). Jag blir arg åt alla håll och kanter. Vet inte vilket håll jag ska vända min kappa. Men en sak vet jag. Att vara ensambarn. Är precis lika knepigt som att vara (varsomhelst) i en syskonskara.

Tar man sig tid och funderar en smula. Ja då är man fast. Den (pocket) kostar 39 kronor på Cdon. Sjuttiosju kronor på Akademibokhandeln. Välj själv. Men köp den. Läs den. Lova det. Ni kommer inte att ångra er. Eller så gör ni det. Men då har ni i alla fall blivit berörda. Seså. Spring och köp.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0