Jag Vill Bara Rulla Fram

Det här med att cykla till jobbet är ett issue. Skulle någon fråga skulle jag säga att det är trevligt och skönt. Mysigt väder och frisk luft. Men det beror på att ingen frågar under själva cykelturen. Då är det allt annat än skönt. Ditvägen är i och för sig okey. Nerför. Kan typ rulla hela vägen och det tar max en kvart.

Det gör ju att hemvägen är jävulsk. Det lutar lite lätt uppåt precis hela tiden. Förutom sista biten. Som är tokbrant uppför. Långt och segt. Jag känner mig som en tjurig fjortis varje dag. Inte helt sällan är det motvind också. Jag blir så jävla irriterad. Arg. Sur. Och who to blame? Växjös stadsplanerare? Varför i helvete la de Sandsbro på en höjd?

Hälsningar missnöjd.


Kommentarer
Postat av: ica

För att du ska komma pigg och glad till jobbet på mornarna. Vore väl värre om de lagt er i en grop så du hade uppför på ditvägen? :D

2010-09-10 @ 06:57:09
URL: http://ica82.blogspot.com
Postat av: Charlotte

Mmm iofs men pigg och glad? Det vetefan.

2010-09-10 @ 08:07:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0