Min Vanliga Tur

I lördags morse. Lite mer bråttom än vanligt då jag skulle med ett tåg kl 09.00 till Malmö. Gick ut till busshållplatsen i god tid. Den ska avgå ungefär 08.26. Ingen buss kom. Hade reservplan. Ronnie och Emilian skulle kunna skjutsa mig.

Så kom en taxi farandes upp mot golfbanan med en tant i framsätet. Jag tänkte att shit vilken lyx med taxi. Ingen buss. Så for taxin tillbaka in mot stan. Ingen buss. Men så måste taxin ha vänt för vips stod den framför mig. Chauffören hissade ner rutan och sa att bussen som skulle komma inte hade åkt från stan än, för att den var ur funktion. Det hade tanten som hon nyss skjutsat hem berättat. Jag liksom jaha oj, vad snällt att du sa till, nu får jag be Ronnie. Jag ska ju med ett tåg. Men då sa hon att jag skulle hoppa in och att jag fick åka gratis till stan!!

Snacka om snäll chaufför. Snacka om tur. Snacka om lyxigare åk än bussen. Men som sagt. Jag brukar ha tur.


Kommentarer
Postat av: M

Så olika liv!!..

2010-11-01 @ 18:28:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0