Blandbandsflashbacks

Gode tid vilka flashbacks. Var uppe på vinden och rotade bland nerpackade saker. Hittade gamla cd-skivor (mina enda cd-skivor) ryckte med mig en bunt till jobbet. Vi har, som tidigare nämt, mest Lena PH och Carola på vår repetoar. Men idag har jag showat till det med. Jumper. Håkan Hellström. Elin Sigvardsson. Tracy Chapman. Dock fick Millencolin, No Doubt, Blink 182 och Green Day stanna kvar i lådan. Som ni märker har jag extremt dålig och helt osammanhängande musiksmak. Alternativt ingen smak alls. Som min man brukar säga.

Hur som. Hittade en blandskiva som är en kopia av ett blandband som jag fått av en gammal dejt. Så nu går jag runt på jobbet och får obehagliga flashbacks. Då jag under denna period var en galet förvirrad och osäker 17-åring som mestadels åkte buss (?) och lyssnade på blandband, i min redan då, omoderna freestyle.

Här är låtlistan.

Emilian Torrini - To Be Free
Belle & Sebastian - Sleep The Clock Around
Sheila Nicholls - Fallen For You
Placebo - Spite & Malice
Morrissey - November Spawned A Monster
Joy Division - Love Will Tear Us Apart
Elivs Costello - God Give Me Strength
Elvis Presley - In the Getto
Pj Harvey & Raidiohead - This Mess We´re in
Teddybears feat. Paola - Yours to keep
The Clash - Rudie Can´´t Fail
The Smiths - This Charming Man
Belle & Sebastian - Judy And The Dream Of Horses
The Smiths - Girlfriend In A Coma
The Clash - Hitsville UK
Elvis Costello & Burt Bacharach - I´ll never Fall In Love Again


Kommentarer
Postat av: ica

Åkte du mest buss som 17-åring? Jag minns att vi åkte en hel del tåg. =)Till Götet för din del och Limmared/Götet för min del =)

2010-10-13 @ 21:22:02
URL: http://ica82.blogspot.com
Postat av: Charlotte

haha jo iofs, men ett tag åkte jag mest buss, hit till Växjö...

2010-10-14 @ 10:13:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0