Indisk Jul

Under anställningsintervjun för mitt nuvarande jobb fick jag frågan om jag var bra på att laga indisk mat. Jag vet - märklig fråga, då jag arbetar med försäljning och kläder, men det är en annan story. Och svaret var nej.

Men. Idag för första gången blev den indiskt. Tikka Masala. Indisk gryta. Som innehåller en hel del kryddor. Paprika. Spiskummin. Ingefära. Koriander. Kardemumma. Lök. Vitlök. Peppar. Salt. Men tror inte att jag stod och långkokade. Jag köpte färdig kryddmix och på tio minuter hade jag det här.

Det smakade lite som jul. Vilket var helt ok, så jag drack julmust till. Indiskt och jul från mig alltså.


Det ser lite konstigt ut I know. Och då har jag ändå piffat till det med oliverna.


Kommentarer
Postat av: M

alltså det är såå konstigt....

2010-11-04 @ 19:42:08
Postat av: Charlotte

det blir mer och mer konstigt ju mer man tänker på det. är alla i sverige bra på att laga falukorv liksom?!!

2010-11-04 @ 21:06:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0