Hett

Att säga att jag hatar är väl att ta i. Men jag stör mig enormt mycket. På människor som i denna värme. Envisas med att ha jacka, halsduk och jeans på sig. Vad är det för fel på dem? Märker de inte att luften står still? Att solen gassar? Att det typ är 23-25 grader varmt. I skuggan. Jag blir nästan arg och vill gå fram och säga ifrån. Nu får de faktiskt skärpa sig.

Jag själv? Svettas som en gris. Hatar när det är så här kvavt. Mitt hår blir helt frissigt. (Tänk Monica Geller-Bing på Barbados.) Och jag liksom avlider sakta/smälter. Men man ska inte klaga har jag hört. Min man sa just "flytta till norrland i stället då" när jag gruffade över hettan.


En styck sur kille som inte ville sitta i sin vagn när mamman promenerade i värmen.
Ytterligare en sak som orsakade irritation, svettbrytningar och frisshår.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0