Saturday Evening And En Jävligt Viktig Vinst

Jag fotar rätt mycket i vardagen. Men när det kommer till "events" då lyser kameran med sin frånvaro (därav ingen bild). Igår hade vi ett litet event. Middagsbjudning. Grillkväll med hela familjen Krantz. Underbart väder. Underbar afton. Bebbarna lekte och busade medan vi "vuxna" avnjöt en välkomponerad meny där smakerna verkligen "gifte sig" med varandra. (Någon har sett alldeles för mycket av "Halv åtta hos mig").

Förrätt: Baconlindad halloumiost. På en bädd av ruccola med körsbärstomatet och oliver. Samt balsamvinäger i snirligt mönster.

Huvudrätt: Grillad. Dubbelmarinerad (marinerad före infrysning och sedan ytterligare en ny marinad efter upptining) fläskkarré. Ljummen quinoasallad med avocado, tomat, fetaost och oliver. Till detta två såser. En tzatziki och en bbqsås.

Efterätt: Smulpaj med rabarber och lättvispad grädde. Den tar jag ingen cred för, den bjöd nämligen fru Krantz på.

Nu tänker ni säkert wow vilken meny. Och vilken kväll. Men vänner. Det slutar inte där. Förutom trevliga drycker som öl och vin. Snacks och dajmgodis. Fanns det en absolut höjdpunkt. BUZZ-spelet plockdes fram.

Och inte helt oväntat. Utan jävligt väntat. Så vann såklart JAG - två matcher av två spelade. Sämst förlorare. As always. Min man. Trots att han gjorde allt för att jag inte skulle ha några poäng i finalomgången vann jag. Så enkelt. Så fruktansvärt självklart. Så otroligt mästerligt. Just me!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0