Helgernas Helg

Det här veckoslutet har bjudit på precis allting som man kan begära av en helg. Fredagskvällen gick ut hårt med Let´s Dance final. Dock fick jag mestadels se  i min ensamhet då man och son inte delar mitt intresse för fredagsTV. Lördag morgon. Strålande solsken. Varma vårvindar. Långpromme hela familjen. Jag hade tights. Bebis sov, kastade vantar och fick åka någon slags cykelkarusell på slutet.

Väl hemma gjorde jag smarrig kycklingsallad. Detta följt av härlig tupplur för mig och bebis. Till det alltid så sköna bakgrundsljudet, betongbank. Vi är härdade. Sedan blev det raskt piff och fix för alla. Vi klädde upp oss, eller det vill säga, tog på oss kläder utan inslag av mat, kräks och snor. Mannen klipptes till och med. Jag svängde i all hast ihop vidunderligt god kladdkaka med nougat och vi begav oss.

Lördagstrivsel hos Johan, Cissi, Greta och Malte. Tacos och mycket vin. Bebbarna exemplariska. Lekte stillsamt i en hörna. I alla fall den första kvarten. Somnade enkelt och sött i säng och vagn. Jag och Cissi blev hårt trackade för vårt kyrkoengagemang. Vi får väl se hur det blir när det vankas pappaledighet. Mycket trevlig kväll. Vi gick hem hand i hand genom natten. Eller okey halv tolv.

Söndag. Bebis sov till kvart över åtta. Eftersom klockan skulle omställas. Kvart över nio. Wow. Mannen bjöd sedan på frukost, dubbelwow. Jag lyckades pressa in lite Twilightfilm och bok samt ännu en tupplur. Därefter blev det step up för mig. (De andra två sov tupplur nummer två.) Jag höll på att avlida, galet otränad som jag är. Kände mig duktig efter träningen. Belönade mig med att övertala mannen att pizza vore bra mycket roligare än den planerade fisksoppan.

Nu en pizza senare. Mätt och lycklig. Tacksam över mitt enkla förortsliv som bjuder på så mycket.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0