Barnmat

Jag vill poängtera att jag verkligen inte är en sådan mamma som måste laga egen ekologisk och hälsosam mat varje dag åt mitt barn. Självklart tycker jag att det är viktigt att såväl Emilian som vi själva äter bra och nyttig mat. Men jag har hittills mestadels serverat barnmat ur burk. Till barnet alltså.

Det blir i längden ganska dyrt. Eller det blir skitdyrt. För att inte tala om den glasåtervinningsstation som nu tornar upp sig ute i garaget. Oh my good. Har tappat räkningen på antal fulla ikeakassar.

På sista tiden har jag försökt (när jag har orkat för det handlar mest om det) servera bebis lite av vad vi själva äter. Men idag ställde jag mig och, helt utan recept, kokade kycklingfilé med en fjärdedels grönsaksbuljongtäning (att koka egen buljong kändes lite to much). Slängde sedan mot slutet i lite fryst broccoli. Detta mixade jag samman med överbliven spagetti, lite chilisauce och drygade med spadet från kycklingen. I´m so impressed. Nu återstår bara att se om lilleman också är det och accepterar.

Dock har han alltid ätit upp allt jag har serverat. Det säger i och för sig mer om hans matgladhet än om min kokkonst. Då han även ätit alla barnmatsburkar jag serverat. Han är inte kräsen min bebis. Nu vill jag inte skryta om det här (kanske lite) utan mest reflektera över hur enkelt det var. Protein, kolhydrater och någon grönsak. Tjipp så är det klart.

Over and out från supermom!



Hrm ja det ser ju inte jättesmaskigt ut.


Kommentarer
Postat av: Sabbe

Duktigt! Ha en mysig helg! Puss & kram till er!

2010-03-26 @ 18:05:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0