3:e Glaset

Jag känner att jag bara måste ta upp det här. Jag läste en krönika av Amanda Widell för inte så länge sedan. Hon skrev såhär (om vin):

"Det första glaset är gott och fyllt av förväntningar. Det andra glaset dricker man ganska fort, nästan som om det vore saft och det är egentligen bara en transportsträcka till det tredje. För när det tredje glaset är på väg att ta slut då öppnar sig himlen och bjuder in. Världen ligger helt plötsligt framför dina fötter och det finns inga hinder, bara möjligheter."

Jag blir nästan lite irriterad att jag själv inte fått ner det här på pränt. För det är så jävla sant. Jag dör. På hur många middagar, sittningar, fester, för sig själv hemma i soffan har man inte suttit och fantiserat upp möjligheter? Jag har tusentals (!) gånger varit VD på globala företag, starta egna labels/brands, styrt länder, investerat i fastigheter, fifflat med aktier, gjort galna resor och gud vet allt. Jag älskar tredje glaset vin. Så sjukt mycket. Allt är möjligt.

Det bästa är egentligen när man på en middag hamnar bredvid någon man inte känner. Då kan planerna verkligen skena iväg. Då denna personen inte vet något om en eller ens begränsningar. Att salta lite på visionerna. Göra sig själv lite mer intressant än vad man är. Hm där är ännu en vinkling. Åh den skulle jag också vilja utveckla. Men jag hinner inte. Fan att skriva på tid.

Igår blev det bara två glas. Ingen magic. Vi såg "På spåret". Det är okey med vardag också. Men ikväll, då finns det risk för visioner. I Like.


Jag hittade ingen passande bild. Den här är tagen efter fler än tre glas, det är då ett som är säkert. Om ni undrar över outfit så var det 70-tals tema. Syns inte det? 2005-12-31 New Years Eve.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0