Snart - Back In Buisness

Ena sekunden står jag och lagar italiens köttfärslimpa med fetaost och soltorkade tomater. Fixar gräddsås, kokar potatis och ångar broccoli. Äkta husmorstyle. Andra sekunden, personalmöte på jobbet. Snicksnackar om kvalitéer. Förundras över kaninpälshandskar och studerar försäljningssiffror och budgetar. Två helt skilda världar. Tvära kast.

Kommer hem efter ett par timmar. Min lille blir tvärglad. Kastar sig i min famn. Och jag har saknat honom. Herregud hur ska jag kunna börja jobba åtta timmar om dagen. Jag kommer seriöst att få världens abstinens. Pappan får minsann pallra sig ner till stan med honom då och då.

I augusti börjar allvararet. Eller då smygstartar allvaret. I september börjar det på riktigt. Tiden går löjligt fort. För fort. Stoppa för i helvete nu.

 

Å andra sidan. Höstkollektionen. Fabulous. Den här blusen/tunikan kommer jag att leva i. Älskar brodyren. Manschetten med spets. Tofsarna. Snörena. De klädda knapparna. Passformen. Materialet. Längden.


Kommentarer
Postat av: Sabina

Åh, så söt!

2010-06-15 @ 23:22:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0