Varmt

Idag är det varmt. För varmt för allting. Men pappan donar. Skyfflar ur rabatterna. Kör skottkärran. Slangar vatten från poolen. Jag? Ja, jag ligger i en solstol på altanen och tittar på. Ibland masar jag mig upp för att ta vattenslangen. (Som nu fått en roligt munstycke där man kan välja "dusch" "mist" och en massa annat.) Och svalka av mig en smula.

Nu muttrade han visst något om gräsklippning också. Ja, jag säger då det. Den lille? Han sover. Har sovit i snart tre timmar. Vi har det då bra vi. Och i eftermiddag får vi finbesök. Från Stockholm minsann. Eric, Lena och lilla Anna-Clara. Som alla tyckte det var toppen att sitta i en bil på E4:an. Årets varmaste dag.


Idag bjuder vi på poolbild. Den lille med sin badboll.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0