Mycket Frestande

Det är frestande att lägga sig ner på soffan och sluta ögonen i samma sekund som lilleman tar sin förmiddagslur. Mycket frestande. Speciellt då jag känner mig galet trött.

"Någon" (inga namn) envisas med att vakna klockan 6 och sen ligga och snacka, sjunga, skrika, jollra, gurgla om vartannat, cirka en centimeter från mitt öra. Nämnde jag sparkas, fäktas och nypas också. Och nej, det är inte Ronnie.

Men husfru som man är tar jag tag i disk, tvätt och städning i stället. Vill egentligen gå ut men 7 minusgrader känns inte lockande någonstans. Väntar med promme till i eftermiddag. Om vi hinner, såg just att vi har föräldraträff på BVC klockan 16. Nu hade det varit praktiskt med två bilar.

Bil över - anyone?


En viss "någon" på sitt charmigaste humör.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0