Bokmal

Om ni undrar vad jag gör och befinner mig. Är helt borta. Långt. Inne i en helt annan värld. Forks. Jag vill också vara förälskad i en vampyr. Vara beskyddad och omhändertagen av någon som Edward.

Frågade Ronnie igår om han inte trots allt var en vampyr. Han kollade konstigt på mig. Undrade vad för droger jag hade tagit. (Och om han kunde få några också).

Jag vet att jag skrev om första filmen här. Men nu läser jag böckerna. Kan inte slita mig. Vill att Emilian ska sova. Ofta. Länge. Så jag kan förlora mig i Bellas och Edwards kärlek. För det är kärlekshistorien som fascinerar mig mest. Och gör mig en smula avundsjuk.

För även om jag är kär i min man så lever vi inte i en roman. Vi har vardag. Med räkningar, renovering och disk. Men för en stund kan jag få försvinna in i vampyrland och frottera mig med dem. Jag är okontaktbar under tiden. Ganska tråkigt sällskap faktiskt. Och japp jag vet att det är ungdomsböcker.

Men kärlek är väl för alla eller?


  

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0