Bara Sylt

Helt ärligt så tycker jag att det är konstigt att sitta och käka en skål jordgubbssylt till frukost. Bara sylt. Ingen mjölk eller fil. Nästan som att bara käka ketchup eller bara sås. Konstigt alltså.

Mannen, som är den konstige, kontrade med att det i alla fall var hemmagjord sylt. Eh? Men okey. Då är det ju en annan femma. Logiken i det mina vänner. Den finns nog inte.

Annars inget av värde idag. Inte av mig i alla fall. En mysig dag dock. Min lilla familj har umgåtts. Lagt lite golv. Skurat, dammat och donat. Lekt. Sett film. Bakat pizza. Haft jullov kan man säga.

Nu blir det sova. Imorn kommer Alice och hennes föräldrar på besök. Mycket trevligt.  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0