1-0

Det finns saker som man måste ta med i beräkningen. Nu när vi bor i hus. I förorten. Idag skulle jag och Emilian till öppna förskolan klockan tio och sedan direkt till Älmhult. En del att fixa med på morgonen alltså.

Inte blev det bättre när mannen ringde från bussen och glatt meddelade att jag var tvungen att skotta garageuppfarten annars skulle jag köra fast. Eh. Skrapa bilen hade jag räknat med men skotta hela uppfarten? Not so much.

Inget val. Placerade bebis i barnstol. Högg gummistövlar och en mössa. Ut och skottade. Samt sopade bilen då den i princip var helt insnöad. Lastade in barnvagn och all vår packning. Samtidigt dök det upp en trevlig granne och ville snick snacka lite. Inte direkt läge.

For in och matade bebis samt klädde och fixade oss. Märkligt var att jag trots allt hade en halvtimme till godo. Kunde åka och tanka och köra i lugn och ro till den efterlängtade sångstunden. Dock hann jag tänka många gånger att jag verkligen saknade att bo i stan.

Lägenhet i stan - Hus i förort: 1-0


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0