20p Huskurs

Så kom den då. Plogbilen. Äntligen. Eller? Hedvägen verkar ligga i ingenmansland och har inte blivit plogad på flera dagar. Alla som har varit uppmärksamma har väl noterat att det fallit enorma mängder med snö?

Hence - skithög snövall som blockerar vår garageuppfart. Där målaren just kört in sin bil. För att jag inte ska bli fast med honom här hela dagen fanns det bara ett alternativ. Söva bebis. Ut och skotta. Som jag skottade. Svor åt vädergudarna och slet i mitt anletes svett. (Något överdriven beskrivning kanske).

Då kommer såklart en "hjälpsam" granne och påpekar att jag skottar åt fel håll! Vafalls?! Dra åt helvete. Sa jag inte, men jag tänkte. Trots att han hade så himla rätt. Snöhögen ska såklart placeras efter ens egen uppfart då plogbilen nästa gång inte ska skicka fram all snön igen.

Jag kanske borde gå kursen "Bo i villa 20p".




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0