BM1 och BM2

Nyss hemkomna från föräldragrupp. Mannen var för sjuk för att följa med (jo men visst). Inget revolutionerande sades, varken av barnmorska ett eller barnmorska två. Ärligt talat ger det, i alla fall mig, mer att googla då problem uppstår. Mammor frågade frågor, inga svar från varken barnmorska ett eller två. Snarare ifrågasättning och lustiggörande av huskurer.

Jag kanske är kritisk. Snobbig. De barnmorskor jag hittills mött på mvc, bb, bvc har varken imponerat eller direkt hjälpt mig i min mammaroll. Är det inte generationsbyte inom den branschen snart. Emilian tyckte nog att det var okey, somnade som en stock under den korta prommisen hem.

Här hemma möts jag av en sovande man, alltså ingen mat på bordet. Hade jag verkligen hoppats på det? Jag vill ju oftast göra det själv egentligen. Köttfärssås. Amningshungern har satt in.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0