Alex

Det finns en man som jag tycker är riktigt grym i bloggvärlden. Alex Schulman. Ja, jag vet att han ser ut som en häst och verkligen inte gör sig i TV. Men skriva det kan han, det måste ni ge honom. Jag började läsa hans "hemska hatblogg" på aftonbladet redan -06 och har sedan dess varit ett troget fan. Han är nog min blogg-idol.

Men inte förrän han blev far till lilla Charlie slog det mig, vi är inte så olika han och jag. Han brottas med samma vardagliga problem som vi gör här hemma. Trots att han är en "kändis".

Det bästa är nästan att den där Charlie verkar vara en riktig argbigga jämfört med vår Emilian. Då jag läser förfasas jag över hennes humör, sänder tacksamma tankar till min son. Eller egentligen, blir såklart mallig.

Hur som helst, han har vettiga åsikter. Är språkligt duktig. Och säkert en väldigt bra pappa. När jag läste det här blev jag lite förvånad men mest väldigt glad, för det är så sant. Så viktigt. Och så oerhört viktigt.

Han är bra, för bloggvärlden, den där Alex.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0