Mer Paljetter I Vardagen Tack

Var på MQ häromdagen. Kom på mig själv med att fingra länge och väl på ett paljettprytt linne med smala axelband och bar rygg. Urtjusigt. Sen slog det mig. När ska jag använda det?

När jag leker med Emilian och han kräks över hela mig. - Nä.
När jag matar Emilian och han kladdar gröt överallt. - Nä.
När jag är i vårt hus och slipdammet ligger som en ridå i luften. - Nä.
När jag går runt sjön med barnvagnen, förmodligen inte. - Så nä. 

Blev inga paljetter för mig. Mitt behov av partyplagg är ungefär lika stort som Emilians behov av nya konståkningsskridskor. Mitt behov av nya snygga kläder finns knappt. Jag luffsar mest runt i tights varvat med tunikor och mjukisbrallor. Tur att min man inte är så kinkig. Hans kostym nowadays är arbetarbrallor och någon form av "slutspelsskägg". Tills köket är klart tydligen. 

Tur att vi redan har varandra. ♥


Fick lova att lägga upp denna bild. Ville illustrera hur fint det kan vara med lite glitter och glamour. HaHa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0