Ja Mamma!

Jag hatar när mamma har rätt.

"Du blir mycket piggare om du går ut en stund"

Ofta var det ösregn och iskallt ute när hon sa så (eller sviker mitt minne mig nu kanske). Men vem fan ville gå ut då? När man kunde ligga i sin säng och käka condis-kakor och glo på Bevvan, Tre Kronor eller The Loveboat. Det var ju vad jag pysslade med mest hela tiden då jag bodde hemma.  

Det där sista var en parantes om min barndom. Helt superärlig.

I alla fall har vi varit ute hela förmiddagen och jag känner mig sjukt pigg och full av energi. Vet inte vad jag ska ta tag i först. Disken, tvätten, stöket i hallen, dammsugning av golven, röjning i extrarummet? Härliga valmöjligheter. Jag är en lyckost (ost?).

Lyckans ost - Små röda baby bell. Åt två igår. Ronnie sa att jag luktade fis sen. Kul.

Oj nu vaknade bebis, måste nog gosa lite känner jag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0