Högar Till Förbannelse

Alltså allvarligt. Jag trodde att när jag får barn då skulle jag automatiskt bli vuxen. Då skulle jag helt sonika utveckla ordningssinne. Jag skulle bli pedantisk och organiserad. Det skulle ske av sig självt.

Icke.

Jag är en rörig människa med ett hem fullt av osorterat kraffs. Vi har i dags dato en skål i hallen, förvisso en snygg med spegelmosaik som jag släpat hem från Bali, med diverse prylar i. Allt ifrån räkningar, gem, rabattkuponger, solglasögon, pennor, tamponger till näsdukar, nappar, snören, matlådor och en ketchup minsann.

Vi har yttrerligare två skålar likt den i hallen, dem har jag tryckt in i ett köksskåp för att vi ska slippa se dem. Men jag vet att de finns där, fulla med saker som vi antagligen inte behöver. Men inte orkar kasta (?).

Sedan har vi en hög på skåpet i vardagsrummet med ungefär liknande produkter. Jag har ännu en hög inne vid datorn med gamla räkningar och "viktiga papper" som ska in i någon trist pärm vid tillfälle. Det ligger klädhögar på tvättställningen, på hatthyllan, i badrummet, under köksbordet och i soffan. Undra när de ska flyga in i sina skåp och lådor.

I diskstället finns en hel massa saker förutom ren disk, hittade just en gammal påse ostbågar som placerats där, vet att vi öppnade den någon gång i oktober. Bakom dörren in till extrarummet står en hel säck med saker jag faktiskt har sorterat ut men som inte kommit längre. Under Emilians babysitter är en mindre säck med andra säckar i, som förmodligen ska slängas, men man vet ju aldrig, så de får stå kvar.

Är det bara vi som har det så här? När blir jag så pass vuxen att dessa högar försvinner? Ska Emilian växa upp i ett hem av högar?

Alla som röstar för ett högfritt Sverige säger ja - ja!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0