En Förälder

Oj hur ska jag förklara om det här. Ser "Ett fall för Louise". Barn beskriver hur de upplever sin vardag. Sin familj. Hur de upplever problem. Och framförallt hur de ser på sina föräldrar. Så intressant.

Svårt att förstå att min son en dag kommer att kunna sätta ord på hur jag är. Han kommer att känna saker om mig som förälder. Han är den enda som vet hur det är att ha mig och Ronnie som föräldrar. Så otroligt. Magiskt.

Nu är han en liten bebis. Jag är dock övertygad om att han märker av sinnesstämningar, tonfall och beteenden hos oss. Han är den enda som kan döma oss. Betygsätta oss. Tycka om eller inte tycka om. Det är en märklig känsla. Vi lever nog på ganska likt som vi gjort förut. Men nu är vi en till. En som ser, känner och bedömmer. Herregud vad lite jag har tänkt på det här märker jag. 

Grubblar ihjäl mig nu. Jag är för sjutton en förälder. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0