Det Här Med Operation

Jo det är ju såhär också. När man genomgått ett akut kjejsarsnitt, som det så fint heter. Då måste man röntgas efteråt för att se huruvida man i framtiden kan föda barn naturligt samt vad som var orsaken till att den lille gynnaren vägrade komma ut.

I alla fall gjorde jag detta för ett tag sedan. Det upptäcktes då att jag i framtiden kommer att få ett planerat kjejsarsnitt vi eventuella syskon till Emilian. Jag vet att det här låter som rena ufosnacket. Men det är bakgrundsfaktan. Hur som helst.

Det upptäcktes också vid den här efterröntgen att jag har en cysta på ena äggstocken. En stor men ofarlig. Den bör tas bort omgående då den kan komma att orsaka smärtor i framtiden. Allt detta har skett under hösten och nu har vi kommit fram till dagen för operation. I morgon 07.30. Planen är att de ska göra en titthålsoperation relativt enkelt och jag får åka hem på eftermiddagen.

Visst känns det otajmat med operation, renovering, flytt och bebis. Men man kan inte alltid tajma allting i sitt liv. På något vänster är jag lugnt och ser "fram emot" att få sövas. Äntligen får jag sova ut liksom. Ska passa på att verkligen vila upp mig på sjukhuset. Så inget ont som inte har något gott med sig. Sömn är jag inte direkt bortskämd med nu för tiden.


Kommentarer
Postat av: Johanna

Lycka till imon gumman! Ska tänka på dig. Och på hur duktig du är ;) Puss



Ps: han blir bara sötare o sötare prinsen..

2009-12-14 @ 22:30:23
Postat av: Åsa B

Hej, tänkte att jag skulle skriva en rad till dig när jag var uppe i natt mellan 03 och 04.30. Vi kanske kan ha någon slags telefonklubb eller så?

Sov gott på din operation ;-)

Kram!

2009-12-15 @ 09:14:06
Postat av: Charlotte

Thanks Johanna!



Åsa - ja men nu får du klubba med Ronnie som är den som är uppe om nätterna. Det har sina fördelar att vara opererad. Jag sover supergött här i gästrummet.

2009-12-17 @ 11:51:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0